Ce au în comun SandyBell, Monchhichi și Disney?


Exact. Ați ghicit: Japonia. Țara Soarelui Răsare este locul unde și-au dat întâlnire tărâmul de basm al lui Disney cu Sandybell desenul animat al adolescenței mele și locul de naștere a simpaticei maimuțici Monchhichi (jucăria preferată a fetiței mele). 

Și cum anul 2019 se anunță special pentru Japonia, cu evenimente pe care probabil mulți dintre noi nu le vom mai prinde repetându-se (abdicarea împăratului, campionatul mondial de rugby) și pentru că această țară mă fascinează de mult timp, m-am gândit că ar fi minunat să pot ajunge în anul ce urmează în această țară care îmbină atât de armonios trecutul cu prezentul și mai ales cu viitorul. 

Dar să o luăm cu începutul. Să vă povestesc că am descoperit că pot pleca într-un circuit în Japonia exact pe gustul meu. Știți că nu sunt genul care să vizitez 15 orașe în 4 zile, mai ales că vreau să merg în această excursie cu fetița mea (o să vă spun imediat de ce) și în general circuitele în Japonia sunt de 14 zile cu multe orașe de vizitat. Doar că eu îmi doresc ceva special și această dorință implică un circuit cu ghid vorbitor de limbă japoneză și bun cunoscător al orașului Tokyo. 
Conform zicalei „fii atent ce îți dorești că s-ar putea să ți se întâmple”, am descoperit agenția Exact Travel Club. Și într-adevăr sunt Exact ce îmi doream. Au o experiență de 20 de ani în circuite în Japonia, au un ghid (nu doar unul) minunat Andrei Neagu (cel puțin părerile celor care au fost însoțiți de el sunt foarte bune) vorbitor de limbă japoneză crescut și școlit în Japonia și cel mai important sunt dispuși să îți facă oferte personalizate în funcție de preferințele tale. 





Și pentru că am ajuns la preferințe, trebuie să vă spun de ce, când și ce vreau să vizitez în excursia niponă. Recunosc cinstit că sufletul meu este împărțit în două având în vedere că este o destinație în care nu ajungi toată ziua bună ziua și că mi-aș dori să experimentez istoria și obiceiurile Japoniei dar și fascinanta lume a jucăriilor și animațiilor japoneze. Așadar să vă spun ce a intrat pe lista mea de must see, must do în Japonia 2019, prezentată celor de la Exact Travel Club 


Japonia cu Exact Travel Club 


sursa: tokyodisneyresort.jp

  • Disneyland și DisneySee Tokyo – este un must see și must do, pentru că anul acesta împlinesc 35 de ani și vor sărbători până la sfârșitul lunii martie 2019. Am fost la Disneyland Paris când au împlinit 20 de ani și a fost într-adevăr magic. Și cum copila mea se încadrează încă la categoria Disney ar fi păcat să ratăm o astfel de ocazie.
sursa: TokyoCheapo
  • Sakura – festivalul cireșilor ce va avea loc tot la sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie oferă pe lângă spectaculosul tablou al naturii și posibilitatea de a reflecta la semnificația budistă a care este absolut fantastică: efemeritatea vieții, scurta dar frumoasa trecere prin viață. Aș dori să pot vedea acest spectacol în Tokyo, în parcul Ueno.
  • Tot în Tokyo îmi doresc să ajung la magazinul de jucării Yamashiroya, cel mai mare magazin de jucării ce se înalță pe 7 etaje. Vă dați seama că voi petrece cel puțin o jumătate de zi și voi pleca încărcată ca Moș Crăciun. 

  • Pentru a păstra tematica magică a jucăriilor și animațiilor, un punct important ar fi Muzeul Ghibli – cel mai tare muzeu al animației japoneze. Acolo pot fi admirate transpunerile minții creative ale lui Hayao Miyazaki și poți învăța despre istoria animațiilor și anime-urilor japoneze. 
sursa: Jrailpass
  • Apoi aș vrea să urc în cea mai înaltă clădire din Tokyo, 634 m, clădire ce se numește SkyTree Tower. Am înțeles că poți admira cea mai frumoasă panoramă a orașului din vârful acestui turn. 

  • Aș încheia vizita în Tokyo cu vizitarea Palatului Imperial, pentru care aș avea nevoie de un ghid vorbitor de japoneză deoarece tururile durează 75 de minute și doar cu explicații în japoneză (asta în cazul în care vom avea noroc să prindem o zi de vizită). Poate dat fiind că pe 30 aprilie 2019, împăratul Akihito va abdica. Este prima abdicare de peste două sute de ani din istoria Japoniei! Cu această ocazie se încheie dinastia Heisei. Japonezii au un sistem calendaristic care se schimbă de fiecare dată cu o nouă dinastie. Împăratul va fi succedat de prințul moștenitor Naruhito, iar numele noii dinastii urmează să fie anunțat. 
  • Și pentru că relativ aș fi epuizat locurile și lucrurile ce mi se par mie importante în Tokyo, aș dori să plec pentru o zi pentru a admira muntele Fuji. Nu cred că poți spune că ai văzut Japonia, fără să admiri măcar de la distanță acest munte. Și iată un alt motiv pentru care mi se pare că Exact Travel Club este alegerea perfectă. Este singura agenție din România care din anul 2010 este acreditată să emită JR Pass.
    Ce este JR Pass? În Japonia cel mai frecvent mod de a călători este cu trenul. Cine nu a auzit de punctualitatea și eficiența trenurilor japoneze? JR (Japan Railways) este o rețea complexă de căi ferate, cu o lungime de aproximativ 20.000 km, ce acoperă toate colțurile celor patru mari insule din Japonia (o suprafață totală de 360.000 km2). Cu circa 26.000 de plecări în fiecare zi și cu punctualitatea lor devenită legendară, trenurile japoneze sunt faimoase în lumea întreagă pentru viteză (Shinkansen-ul atinge 300 km/ora!), securitate și confort. 

  • Dacă tot aș avea acest JR Pass aș da o fugă (eufemistic vorbind pentru că drumul durează vreo 7 ore) în regiunea Ehime, pe insula Pisicilor Aoshima, unde numărul pisicilor este de 6 ori mai mare decât al oamenilor 
  • Maimuțele de zăpadă sunt fascinante și sunt din Jigokudani ce se află în valea râului Yokoyu, în prefectura Nagano din Japonia, la o altitudine de 850 de metri. Însemnând “Valea Iadului”, zona și-a luat numele de la aburul și de la apa clocotită care face bulbuci în bazine mici, alimentate de izvoarele geotermale din subsol. 

  • Și pentru că orice circuit pleacă și se întoarce în Tokyo, aș reveni în capitală pentru un rămas bun de poveste. Aș vizita piața Kurand Sake, unde se spune că poți degusta peste 100 de sortimente de sake și aș degusta yakitori (un fel de frigărui de pui), Monja-yaki (clătite japoneze) sau wagashi (un desert tradițional cu diferite umpluturi). Dar nu aș merge la un restaurant ci le-aș încerca chiar în locul în care ele au fost inventate. Pe stradă. 

  • În drum spre aeroport trebuie să fac o oprire importantă: trebuie să achiziționez fetiței mele o Asakusa Monchhichi de la Terao Shop, unul din magazinele situate în apropierea Palatului Imperial. 

Apoi, voi putea spune împăcată: Sayonara SandyBell! Sayonara Monchhichi! Sayonara Japan!


Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii