Tu ce aventură ai alege?

Avânt, aventură, adrenalină sunt doar trei dintre cuvintele care îmi vin în minte în ultima perioadă. Vă mai amintiți cântecul acela „ Vreau o minune/ Vreau o minune-n viața mea”? 
Ei bine, de ceva timp îl tot fredonez dar cu ceva cuvinte schimbate: „Vreau aventură/ Vreau aventură-n viața mea”. Chiar simt nevoia să schimb ceva, să impulsionez cumva cei „câțiva” anișori pe care îi am. Simt că a trecut ceva timp de când nivelul de adrenalină nu a mai urcat măcar cu o treaptă. 

Și știți când mi-am dat seama de nevoia de aventură? Astă vară eram la Europa Park în Germania, unde mi-am propus să încerc măcar o atracție mai „aventuroasă”. Și m-am ținut de cuvânt. Senzațiile pe care le-am trăit, adrenalina care pentru 2 minute a dat semne de viață, m-au făcut să mă gândesc că nu poți fi niciodată prea bătrân pentru o aventură. 


Am hotărât deci să aleg un concediu de turism extrem sau aventură pentru anul viitor. Pentru că da, trebuie să te hotărăști din timp pentru astfel de excursii, deoarece, sunt tot mai mulți oameni ce au nevoie de puțină adrenalină. 


Schimbarea este care generează noul, spărgând tipare și care aduce acea doză de aventură și adrenalină necesare unei vieți de care să fii mândru. Cei care aleg turismul de aventură, indiferent de categoria de vârstă căreia îi aparțin, pot confirma că plusul de adrenalină, provocările trecute cu succes, efortul transformat în satisfacție, plăcerea de a descoperi locuri noi sau adevăruri ocultate sunt tot atâtea căi prin care schimbarea le îmbunătățește acea parte din viața personală reprezentată de timpul liber, din ce în ce mai limitat, din ce în ce mai prețios. Cei care au încercat acest tip de turism spun că nu s-ar mai putea întoarce la concedii obișnuite. 


Problema mea este că nu mă pot hotărî: să urc pe Moldoveanu sau să dansez un tango în Buenos Aires, să mă relaxez la plajă în Zanzibar sau să merg în safari în Serengeti, să ajung la Capătul Lumii în Țara de Foc și Patagonia sau să urc pe Acoperișul Africii, Kilimanjaro? 


Pentru că vă știu tineri și cu chef de aventură, apelez la voi să mă ajutați să aleg o destinație din următoarele trei, pe care am reușit cu greu să le selectez din oferta celor de Extrem Travel, care nu mi-au făcut deloc viața ușoară: mi-au propus atâtea locuri, circuite și excursii personalizate încât sincer nu mi-ar ajunge următorii 20 de ani pentru toate cele care mi-au plăcut. 

Vă spun sincer, cu greu am ales trei. Dar de aici, misiunea devine aproape imposibilă pentru mine și familia mea. Să vă spun de ce: 

Eu aș alege Circuitul Best of Etiopia. Circuitul din Etiopia, țara Reginei din Saba, a lui Solomon și a miticului Chivot al Legilor, este unul de trekking și aventură; de la ortodoxismul vechi la triburi primitive și o ascensiune pe vulcani activi. 


În plus aș fi cu 8 ani mai tânără pentru 14 zile deoarece etiopienii măsoară timpul după calendarul coptic. În această expediție am putea vizita Addis Abeba – capitala Etiopiei, orașul Gondar, vechea capitală imperială a Ethiopiei, Lalibela, oraşul sfânt al creştinilor etiopieni cu celebrele biserici monolit, locul unde s-ar afla biblicul „Chivot al Legii”. 


Și asta nu e tot. Etiopia situată în zona Marelui Rift dă naștere unui relief spectaculos, cu parcuri naturale de o frumusețe care îți taie respirația. Se poate urca la peste 4500 m, pe cel mai înalt vârf al țării, Ras Dashen iar cei de la Extreme Travel spun că relieful, flora, fauna, istoria, cultura acestor locuri ne vor transforma aceste 14 zile în amintiri de neuitat. 



Soțul și-ar dori Expediția în Maroc, adică ascensiune pe vârful Jebel Toubkal plus Aventura Safari 4x4 in Sahara dar și un pic de plaja (pentru mine)! 


Expediția începe așadar cu ascensiunea pe vârful Jebel Toubkal ce face parte din lanțul munților Atlas și este cel mai înalt vârf din Africa de Nord. Vârful se ridică până la o înălțime de 4167m. Jebel Toubkal se află în Maroc la 67 km de Marrakesch.

Apoi ar urma să ne urcăm în mașinile 4X4 și să luăm drumul șerpuit spre Tizi n'Tichka apoi să mergem pe drumul secundar ce ne duce către Kasbah din Telouet, vechea cetate a lui Glaoui, pasha din Marrakech. Drumul nostru ar continua la vechiul și frumosul Ait Ben Haddou, oraș istoric și decor al multor producții cinematografice celebre. În zilele următoare am vizita Tamegroute, oaza M'Hamid și am intra pe un traseu offroad spre spectaculoasele dune ale Erg Chigaga. Frumos și aici, nu-i așa?


Dar stați să vedeți și a treia opțiune, a fetiței noastre, mare iubitoare de natură și animale și în special de vacanțe :))) 


Propunerea ei este O odisee africană, adică Africa de Sud, Swaziland Lesotho, o vacanță de 23 de zile 


Acest circuit va fi unul plin de acțiune prin unele dintre cele mai uimitoare peisaje din lume, o adevărată aventură în sudul Africii. Am putea vedea în mediul lor natural animale sălbatice în Parcul Național Kruger, ne-am putea relaxa pe plajele ''de aur'' din Golful Kosi, și am face o vizită tribului primitiv african Zulu precum și multe, multe altele. Ni se promite că de-a lungul traseului, vom trece prin diferite areale. Vom străbate savana din Kruger, zone cu vegetație luxuriantă din estuarul St Lucia, dar și zone cu coaste abrupte în Cape Town. 

















Ideea e că trebuie să alegem și repejor chiar, pentru că cei de la Extreme Travel and Adventure din Brașov au multe cereri, iar astfel de vacanțe nu se organizează în grupuri mari. 


Voi, doritori de aventură, adrenalină și cu mult avânt ce ați alege? Sau poate vreți să intrați și voi pe pagina celor de Extrem Travel and Adventure să vedeți ce alte propuneri mai au? Pun un pariu cu voi: dacă vedeți ofertele sigur plecați anul viitor în vacanță cu Extrem Travel! Țineți pariul?


Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii