Scrisoare pentru Moș Crăciun

Moș Crăciun, 

Ce îmi doresc eu de Crăciun? Știu că tu știi cel mai bine cât am fost eu de cuminte! Dar aș vrea să-ți amintesc că anul trecut, în scrisoarea pe care ți-am trimis-o îți spuneam cât îmi e de dor să pot scrie din nou. Și mi-am dorit să se întâmple o minune, să pot scrie din nou (am făcut comunicare timp de 20 de ani, nu online pentru că online-ul era încă la început), de fapt să găsesc modalitatea și timpul să fac ceea ce îmi place atât de mult. Minunea s-a întâmplat, așa cum se întâmplă cu minunile, de Crăciun. M-am apucat de blogging. Pe un domeniu .com, pe platforma webnode. Ce nume i-am dat blogului meu? Aici este o întreagă poveste. Tu știi că fetița mea bate la porțile adolescenței. Mai știi că am mulți prieteni cu copii adolescenți și că e o vârstă pe cât de minunată pe atât de dificilă. E vorba de tinerețe, de bucurie, de întrebări care așteaptă răspunsuri. Răspunsuri ce sunt rare în mediul online de la noi. Găsești tone de informații despre copii mici, despre parentingul lor dar foarte puține despre tineri, adolescenți și marile lor îndoieli. Așa că numele a venit firesc – teenerețe – și da, nu este numai despre adolescenți ci și despre oamenii care indiferent de vârstă rămân tineri, prin preocupări, pasiuni și poftă de viață. 


Începutul a fost frumos, m-am simțit din nou ca la școală, am învățat despre linkuri, SEO, Google Adwords și Google Analytics. Și rezultatele au început să apară. Din păcate, platforma aleasă s-a dovedit a nu fi cea mai bună alegere, așa că am încercat o platformă gratuită, Blogger, cea pe care sunt și acum. Am ales o platformă gratuită plecând de la principiul adolescentului care se îndoiește de capacitățile lui. Dacă nu o să reușesc? Dacă nu e bine ce fac? Dacă oamenilor nu le place ce scriu? 

Participarea la Spring SuperBlog de anul acesta mi-a dat încredere că sunt pe drumul cel bun. La fel și rezultatele și indicii programelor specializate dar am zis să mai aștept puțin. Dacă totuși.... 


Am încă îndoieli în suflet, dacă să rămân pe o platformă gratuită sau să cumpăr un domeniu .ro sau să-l prelungesc pe cel existent .com. Și nu știu nici ce firmă de hosting să aleg.Specialiștii spun că e mai bine, mai "profi" să ai domeniul tău. Că doar așa poți avea colaborări cu firme și deci îți mai poți acoperi (în prima fază) din costuri. Pentru că, avea un blog bun, după părerea mea, trebuie să investești în el. Nu doar timp, pasiune ci și bani. 



Așa că dacă vei considera că am fost cuminte anul acesta, te-aș ruga să îmi aduci un domeniu .ro și o firmă de hosting care să mă ajute să am un blog mai „cool”. 


PS. Scrisoarea am scris-o ca de obicei de mână și o las la geam, dar fiind în epoca online m-am gândit să ți-o trimit și virtual că poate așa ajunge mai repede și te scutesc de un drum. 


PS2: Cana de lapte și biscuiții nu îi pot trimite online :)) Te așteaptă însă lângă scrisoare. 



Articol scris pentru SuperBlog 2018


Comentarii