Pasionat. Original. Exclusiv

Voi știți diferența dintre dragoste și pasiune? Dragostea, mai ales când e vorba de lucruri, de multe ori vine și pleacă. Azi ești îndrăgostită de modelul Stiletto dar mâine te poți îndrăgosti de pantofii platformă. Pasiunea însă este ceva statornic chiar dacă se referă la lucruri. Ești pasionată de modă? Înseamnă că vei știi ce e mai bun, mai nou și mai în trend în acest domeniu. 


Pentru cei ce mă cunosc bine, nu va fi o surpriză să afle că am o pasiune pentru Germania. Sunt o fire destul de tehnică și am norocul că am fost crescută de un tată inginer mecanic și să trăiesc împreună și alături de un soț inginer mecanic. Ambii pasionați de mecanică, de la cea fină la mașini și roboți industriali, așa că pot spune că din viața mea au făcut și fac parte mașinile, întreținerea și repararea lor. 


Poate părea ciudat pentru o femeie, dar termeni precum garnitură de chiuloasă (chiar am participat activ la schimbarea uneia), amortizoare, bucșe, piese originale versus piese aftermarket, îmi sunt extrem de familiari, iar condusul mașinii este o adevărată plăcere și pasiune. 


Și pentru că prima mea mașină, cumpărată din primele salarii din viața mea, a fost o mașină germană (e adevărat din Germania de Est), un Trabant de care am fost tare mândră, am rămas cu nostalgia mașinilor germane. 


Așadar, am decis anul trecut să ne cumpărăm o mașină germană și având în vedere că amândoi iubim Bavaria și culorile ei alb-albastru, ne-am hotărât la un BMW seria 5, mai exact BMW 530e iPerformance, având în vedere că am dat peste o ofertă bună pe site-ul partenerului exclusiv OEM, www.bmw-proleasing.ro. 


Apropos, știți ce înseamnă prescurtarea BMW? Bayerische Motoren Werke, adică Fabrica de Motoare din Bayern. Deci, când spunem BMW, spunem în primul rând motoare și apoi alte briz-briz-uri. Iar când spunem Bayerische, avem cu siguranță în minte calitatea și seriozitatea nemțească. 


Iar această calitate și seriozitate trebuie să o ai și când deții o mașină, nu doar când o cumperi. Așa am învățat eu de la cei doi ingineri ai mei. Trebuie să ai grijă să îi faci revizii în mod regulat și doar în service-uri autorizate și să achiziționezi doar piese originale și nu aftermarket (adică unele care nu sunt originale). Asta pentru că BMW înseamnă pasiune, calitate și excelență. 

Voi știți cum sunt clasificate piesele de mașini? Ei bine, vă spun eu: piesele auto sunt clasificate în trei grupe principale: OE, OEM și AFTERMARKET.

Piesele OE (Original Equipment) sunt piesele de prim montaj, folosite de fabricantul mașinii, piesele OEM (Original Equipment Manufacturer) provin de la aceeași producători care fabrica și piesele originale, având prețuri accesibile și o calitate excelentă iar piesele AFTERMARKET sunt făcute de alți producători decât cei care fabrica piese OE și OEM, având cea mai slabă calitate dintre cele trei grupe.

Este extrem de important să știi unde să găsești piese originale, pentru că sunt multe magazine sau service-uri care spun că au piese originale și de fapt se strică în următoarea sută de kilometri. 


Soțul meu de exemplu, de câte ori îl aud vorbind cu prietenii pe subiectul mașini (și se întâmplă des, credeți-mă) le spune că el cumpără piese de BMW de la eXclusiv OEM și doar de la ei, pentru că are siguranța că sunt piese originale BMW. 

Și pentru că ne place Bavaria atât de mult, mergem destul de des să o vizităm, așa că revizia de 30.000 de Km am planificat-o chiar înainte de a face mașina un 1 an. 

Și ca la orice revizie serioasă, am schimbat uleiul tot cu ulei original BMW, am înlocuit filtrul de ulei, filtrul de aer precum și cele de combustibil și polen. Toate au fost piese BMW originale de la eXcluisv OEM. Pentru noi, dar cred că pentru orice posesor de mașină serioasă, este esențial să fie filtre originale și nu aftermarket, având în vedere orașul poluat în care trăim și carburantul care nu este întotdeauna la cele mai înalte standarde (de-ar exista și carburant la eXclusiv OEM ce bine ar fi). 

Dar atunci când ești pasionat de mașini, și nu de oricare ci de cele pentru care calitatea și excelența sunt atribute definitorii, întreținerea nu se rezumă doar la verificările și reviziile periodice. Este un proces permanent care include informarea, studierea și menținerea unei relații apropiate cu service-ul și furnizorul de piese originale. 



De exemplu, pentru că vine iarna și trebuie să schimbăm cauciucurile, am comandat nu doar „gumele” ci și un set de jante BMW 18 originale și pentru că de câte ori ajungem în magazinul celor de eXcluisv OEM de pe Bulevardul Dacia 118 din sectorul 2 (da, când vine vorba de mașină, ne place să mergem să vedem „live” ce cumpărăm) nu ne putem abține să luăm doar strictul necesar, am mai achiziționat niște accesorii BMW seria 5, ornamente jante, un set de covorașe și o pereche de ștergătoare, pentru că „iarna e lungă”. 

Vorba fetiței noastre: fiecare cu pasiunea lui! Voi cu mașina, eu cu prințesele! 





Articol scris pentru SuperBlog 2018.



























































Comentarii