Moș Crăciun vine întâi la bucătărie.

Nu știu dacă v-ați dat seama dar Crăciunul nu mai e chiar așa de departe. De fapt, se apropie cu pași egali, măsurați și nu mai are decât vreo 75 de zile până ne va umple din nou sufletele și casele de bucurie, bunătate, cadouri, povești și întâlniri cu cei dragi. 

Unii vor spune că mai e destul timp și poate că au dreptate. Întotdeauna e destul timp dacă nu ai visuri, așteptări 
și dorințe. Eu una, sunt altfel! 

Pentru mine Crăciunul este acea perioadă magică, în care îmi face plăcere să dăruiesc dar să și primesc, să petrec mult timp împreună cu cei dragi, savurând o turtă dulce, un cozonac, o friptură rumenă cu murături pregătite în casă sau o porție de sărmăluțe mirosind a afumătură și depănând povești la un pahar cu vin roșu sau cu șampanie. 

În spiritul acesta am fost crescută și prietenii mei pot confirma că cel mai bun loc din casă pentru „stat la taclale” la un pahar de vorbă era bucătăria bunicii. Bucătăria era întotdeauna aranjată, întotdeauna curată, întotdeauna cu ceva bun care se pregătea să fie scos din cuptor și servit. Bunica mea chiar era o zână în ale gătitului. Și avea o vorbă (pe care mai târziu am descoperit-o și la Virginia Woolf – poate era inspirată de acolo, cine știe), pe care o spunea pe tonul ei molcom ardelenesc: No, draga mea, să înveți un lucru de la mine: „Nu poți să gândești bine și nu poți să dormi bine dacă nu ai mâncat bine. Așa că, să știi de la mine, bucătăria e cea mai importantă într-o casă”. 


Au trecut ceva ani de atunci, dar recunosc că am moștenit și pasiunea pentru gătit și grija pentru bucătărie de la bunica mea. Așa că în fiecare an, cum unii își schimbă garderoba și așteaptă calendare de advent cu dulciuri, bijuterii sau cosmetice, eu îmi fac propriul calendar de advent de la Somproduct, pentru a putea dărui apoi celor dragi, din pasiunea mea pentru gătit. 
Da, chiar îmi place să reînnoiesc bucătăria în fiecare an. Îmi place să am confortul care să mă inspire la gătit. Și da, am nevoie de inspirație pentru că nu îmi place să gătesc după rețete stricte (probabil de aceea nu pregătesc dulciuri decât cu foarte puține excepții). 



Așadar, am 24 de căsuțe de umplut cu diverse vase și ustensile de bucătărie, căni, fețe de masă, șervețele și alte decoruri pentru Crăciun și pentru anul ce va veni. 



Deoarece am fost tare cuminte anul acesta și am gătit bine tot anul, am primit un extra cadou în avans sub formă de aprobare de buget: Am voie să adaug la calendarul de advent și niște noi scaune de bucătărie, să mai cumpăr o tigaie, o oală sau altele din domeniu. URAAAA! Să înceapă deci shopping-ul! Unde? Păi normal că pe somproduct.ro. Îi iubesc pe cei de la Somproduct, pentru calitatea produselor, pentru că există și pentru că pot comanda online.


Și pentru că bucătăria mea arată cam cea din poza de mai sus, mă gândesc că niște scaune roșii s-ar asorta de minune cu tema Crăciunului.


Iar la aceste scaune roșii se asortează niște farfurioare, boluri și platouri din același registru. Căutând pe Somproduct.ro le-am ales pe acestea:
Sfeșnicele, șervețelele și lumânările roșii vor întregi decorul de Crăciun al bucătăriei mele:
Acum, având confortul unui decor ce îmi merge la suflet, pot trece la partea de inspirație și lucruri importante: Gătitul. Voi avea nevoie cu siguranță de un set nou de ustensile (acestea le schimb oricum în fiecare an),



îmi voi lua tocătorul acela la care visez de mult și evident că la un tocător nou voi avea nevoie și de un set de cuțite pe măsură.


Friptura anul acesta vreau să o fac după o idee a lui Jamie Oliver, la tigaie cu multe mirodenii de iarnă și cu vin, așa că voi achiziționa și o nouă tigaie.


Ce ziceți arată bine? Mie una îmi e deja "foame" de Crăciun. Dar să nu uit ce e mai important: laptele și biscuiții pentru Moș Crăciun. Cum de ce? Pentru că Moș Crăciun vine mai întâi la bucătărie. Somproduct știe!





Articol scris pentru Moș Crăciun și SuperBlog 





Comentarii