D'ale publicitarilor dar nu numai

flusion
Când spui ca lucrezi în industria publicității sau advertising (că sună mai cool), toată lumea se gândește cât de bine câștigi și cum de fapt, te joci și nu muncești. Un fel de copil mai mare, care ce mare lucru face? Reclame – pfffuu ce să zic, foarte complicat, petreceri – oricine știe, cadouri și materiale personalizate? - e ca și cum te-ai duce la shopping.

Puțini știu însă că munca într-o agenție de publicitate combină puțină inginerie cu ceva studii de vânzări, ceva mai multă psihologie umană și cu extrem de multă diplomație. Creativitatea vine abia la urmă. Degeaba ești foarte creativ, atâta timp cât clientul are idei fixe și tu nu știi cum și în ce fel să-l convingi.


channelweb.co.uk
De multe ori, în cei peste 20 ani petrecuți în domeniul publicității, am comparat job-ul meu și al colegilor, cu o ștafetă de o sută de metrii garduri. Totul este foarte rapid (dacă se putea să fie gata ieri), trebuie să știi să lucrezi în echipă (fiecare cu sarcina lui bine determinată), întâlnești tot felul de obstacole în drum (limitări de bugete, greșeli de producție, răzgândiri ale clientului – știi m-am gândit că aș vrea galben în loc de roșu, evident după ce tu ai dat deja comanda de galben) și îți trebuie întotdeauna echipamentul cel mai bun. Pentru că din fericire acum există!

Faceți un exercițiu de imaginație și deplasați-vă înapoi în timp cu vreo 15 ani, când internetul era ca și inexistent și când dacă aveai vreo idee creativă de materiale promoționale, trebuia să întrebi toți producătorii de materiale promoționale prin telefon sau întâlniri, până dădeai de unul suficient de curajos să se înhame la proiectul tău. Proiect care era de cele mai multe ori lucrat manual sau pe bază de ștanțe și matrițe executate strict pentru proiectul tău. Și evident, în multe cazuri, rezultatul nu era chiar cel dorit de client (adică produsul era conform cerințelor, dar neavând timp sau buget pentru mostre, clientul își dădea seama la final că nu era chiar ce își dorea).

Pentru că da, clienții și-au dorit dintotdeauna să reinventezi roata printr-o gravare, să apară logo-ul cât mai mare, produsul lui personalizat să fie cel mai cel, la cel mai mic cost și în cel mai scurt timp. De regulă, vedeau ei ceva pe undeva, pe la seminariile, conferințele, târgurile internaționale la care participau și veneau acasă cu vreo lună înainte de Crăciun, chemau agenția și mândrii spuneau: gata, știm e vrem anul acesta de Crăciun ca și cadou din partea companiei. Tu, publicitar fericit, ziceai Doamne ajută! Ei, de aici începea distracția.

Marketing Mag
„Știi, am văzut un fel de agendă care nu era chiar agendă, semăna cu o carcasă de CD dar era metalică nu de plastic și era ca și cum ar fi avut un abțibild decupat lipit dar nu era chiar lipit. Ați înțeles? Și avem nevoie repede că anul acesta pleacă șeful mai repede în concediu și bugetul e cam limitat.”. Plecam în agenție și neavând internet începeam să ne imaginăm ce își dorea de fapt clientul. Graficienii făceau tot felul de machete, în lipsa unui utilaj – gravor – care șa ne permită să facem diverse probe. Nopți pierdute, tone de cafea băută. Ce timpuri!!!

Însă, într-o lume care pune accentul tot mai mult pe personalizare, cineva s-a gândit și la publicitarii din România. Colop România importă și distribuie gama completă de gravatoare laser Bodor pentru a acoperi astfel necesitățile oricărei producții publicitare, fie că este vorba de gravare sau de marcare pe diverse tipuri de materiale. Gravatoarele laser marca Bodor, pot face aproape orice în materie de gravare, marcare, debitare pe aproape orice fel de material vă închipuiți. Spun „aproape” pentru că experiența m-a învățat că întotdeauna imaginația clientului poate depăși posibilitățile tehnice existente pe planeta Pământ.

Dar cu Bodor, ideea e că, dați lovitura! 

Pentru pasionații de materiale publicitare de uz personal sau pentru grupul de prietenii le recomand un Bodor BML-FC. Permite gravarea pe suprafețe mici de 10x10 cm sau 20x20 cm și are o putere de 20 sau 30 W.Forma compactă permite așezarea acestuia pe orice birou sau masă de lucru. Ușa cu geam de protecție asigură marcarea în sigurantă pentru operator.
Gravatorul fiber laser FL-M poate marca o gamă foarte largă de materiale. Marele avantaj este gravura directă pe orice metal. Aur, argint, oțel inoxidabil, alamă, aluminiu, oțel, fier etc.; toate acestea pot fi gravate direct, la o viteză foarte mare. Pe lângă metale, fiber FL-M poate grava și materiale nemetalice cum ar fi: ABS, Nylon, PVC, etc. Singurul material ce nu poate fi gravat cu această tehnologie este sticla.

Pentru agențiile de publicitate (atenție nu cele care produc materiale promoționale) recomand cu căldură BCL-0503MU. Este un gravator laser de dimensiuni mici (poate fi așezat pe birou sau pe masă). Încorporează cele mai noi tehnologii în domeniul prelucrărilor laser într-un design cu adevarat modern. Este foarte potrivit pentru magazine mici sau ateliere de personalizări.
Suprafața de lucru este de 50x30 cm ceea ce permite prelucrarea unor obiecte de dimensiuni mici sau medii.
Masa de lucru poate urca/coborî 15cm ceea ce permite introducerea în gravator a unor obiecte înalte: cutii de lemn, obiecte metalice etc. Ridicarea/coborârea mesei de lucru se face cu un sistem de rulmenți pe șurub ceea ce asigură o mișcare lină și utilizare îndelungată fără probleme.



Pentru profesioniști modelul Bodor BCL-1630B este probabil cel mai indicat. Este un gravator laser de dimensiuni foarte mari de tip flatbed. Incinta deschisă permite gravura/tăierea facilă a unor obiecte mari: plăci de material, panouri, uși, geamuri, etc. Se poate alege între trei puteri ale tubului laser: 100, 120 sau 150W, în funcție de materialele ce vor fi prelucrate și de volumul de lucru.

Suprafața de lucru este de 160x300cm ceea ce permite prelucrarea unor obiecte de dimensiuni mari sau foarte mari sau serii foarte mari de produse mici.
Bodor a construit un sistem ultra-ușor pentru axa X ceea ce permite o mișcare ușoară și rapidă a ansamblului axa X - tub laser.
Controllerul de ultimă generație permite continuarea prelucrărilor chiar și după o pană de curent! În acest fel nu pierdeți material nici chiar în cazul unei avarii electrice.


Așadar spor la gravare, debitare, marcare, personalizare indiferent unde sunteți și cu ce vă ocupați. Iar pentru publicitari: nu uitați să mulțumiți Colop România pentru că prin aducerea gravatoarelor Bodor, vă permite să petreceți mai mult timp cu cei dragi și să reduceți consumul de cafea!




Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii