Mișcă-te și trăiește!

Este un îndemn pe care îl știm cu toții dar puțini îl urmăm. Nu am de gând să fac apologia mersului la sală, a importanței sportului în copilărie și adolescență (cel puțin) sau al activității fizice la maturitate. 

Am fost genul de copil sportiv, deși înălțimea și greutatea (sub medie și atunci și acum) nu mă recomandau pentru altfel de activități. În ciuda dimensiunilor am practicat gimnastica sportivă, atletism, am jucat tenis, baschet, fotbal, am urmat cursuri de înot, am patinat, am sărit garduri și m-am cățărat în copaci.
Mi-e dor de vârsta aceea când totul era posibil, dar mă bucur și de cea de acum pentru că observ că totuși condiția mea fizică este în continuare bună. 

Nu sunt o fană a sălilor de fitness, a bazinelor sau cursurilor de gimnastică dar am grijă să nu treacă nicio zi fără să fac mișcare. Si prin mișcare înțeleg urcat și coborât scări, mers pe jos și chiar alergat uneori. Mișcarea, după părerea mea, trebuie făcută cât mai mult în aer liber (chiar așa poluat cum este azi în marile orașe) și nu este nevoie să investești bani în abonamente de care apoi trebuie să te ții obligatoriu pentru a nu-ți părea rău după ei. Și cel mai important este că dorința de mișcare sau sport trebuie să vină din interiorul tău pentru a avea efecte maxime. 

Chiar zilele trecute am dat peste o știre legată de Maratonul Internațional de la Brașov. Aceste evenimente mi se par super faine. Și se pare că nu doar mie. Pe pagina de facebook a competiției am găsit o postare în care organizatorii anunță că la start vor fi cel puțin 800 de copii. Ceea ce în zilele noastre nu e puțin lucru.


Dar să vă spun mai multe despre Maratonul Internațional de la Brașov, pentru că poate vă deschid apetitul pentru mișcare. Este una dintre cele mai atrăgătoare competiții de alergare de șosea și care a ajuns la cea de-a patra ediție. Sponsorizată de Telekom Sport, competiția mizează pe un număr de peste 3000 de participanți de toate vârstele, atât din România cât și din străinătate.
Maratonul Internațional Brașov înseamnă două zile de spectacol, pe 19 și 20 mai, în care participanții se vor bucura din plin de atmosfera și surprizele unui eveniment la standardele AIMS, cel mai important for international din domeniu. Cursele au doar limita inferioară de vârstă, de șase ani, și o varietate de probe care satisfac orice nivel de pregătire.
Printre acestea se numără cursa de maraton (42 km), cea de semimaraton (21 km), cursa simplă (10,7 km), cursa populară (5,7 km, caritabilă, necompetițională și necronometrată), cursa team run (4×10,7 km) și cursa copiilor între 6 și 14 ani. Anul acesta vor exista și două curse în premieră: cea de 2,5 km, necompetițională și necronometrată și Crosul Universității Transilvania, de 2,5 km. Înscrierile sunt deschise publicului până în data de 15 mai.
Așa că nu mai așteptați, puneți-vă în mișcare și începeți cu ceva simplu: Înscrieți-vă la Maratonul Internațional Brașov 2018!

Comentarii