Copilăria e mereu cu mine

Pentru că se apropie 1 iunie este imposibil sa nu ma gândesc la copilăria mea. A fost o copilărie fericită? Cu siguranță ca da deși condițiile erau departe de cele din ziua de azi. Dar cu toate acestea nu am nici cel mai mic dubiu că am avut o copilărie fericită. Ce a însemnat ea pentru mine? Ce îmi aduc aminte și ce mi-a rămas în suflet?

În primul rând prietenii. Prietenii aceia buni, aproape de suflet care m-au însoțit de-a lungul vieții și alături de care am trăit și trăiesc și acum momente de bucurie pură. Prietenii cu care săream garduri, ne cățăram în copaci, jucam leapșa, hoții și vardiștii, frunza, fotbal, baschet și cu care petreceam majoritatea timpului.



Dar nu doar prietenii mi-au rămas în suflet. Aromele îmbietoare de prăjituri, dulcețuri ascunse cu grijă în sobă (să țină până la iarnă), de murături și mâncăruri bune cum doar bunica putea să facă, sunt și acum în sufletul meu. Mi-au rămas în amintire, orele petrecute cu cei doi bunici de la care am învățat și alături de care am descoperit o mulțime de lucruri interesante.


Orele de bricolaj alături de tata și orele de citit alături de mama, dormitul și toate jocurile cu sora mea, oamenii de zăpadă și trasul cu sania, Costinești, Sibiu, Sâmbăta de Sus, Mănăstirile din Moldova, Clujul, Aradul, Iașul, Lacul Roșu, Oltenia și Maramureșul sunt toate acolo ca și cum abia s-au încheiat.




Parcul 23 August (actualul Parc Național), Parcul Cișmigiu, Beldiman (magazin alimentar situat pe Bulevardul Regina Elisabeta) și Capșa unde mergeam câteodată cu bunica pentru a cumpăra specialități, Grădina botanică din Iași, Cluj și Bucuresti, Ateneul Român, Teatrul Național șiTeatrul din Iași unde am descoperit miraculoasa lume a spectacolelor (cum pot uita My fair lady sau Liliacul) sunt parte din sufletul și copilăria mea fericită.


Și pentru că tot am pomenit de minunata lume a spectacolelor, trebuie să vă rog ceva: mergeți cu copiii la teatru, la operetă, la spectacole de balet și concerte. Chiar dacă la început li se vor părea poate desuete, vor ajunge cu siguranță să le iubească. E o lume aparte ce trebuie să facă parte din copilăria oricărui copil.

Chiar de azi începe Festivalul Opera Copiilor până pe data de 3 iunie și va avea ca atracție principală premiera spectacolului Sunetul Muzicii. Acesta va avea la rândul său parte de 6 reprezentații, câte 2 în fiecare dintre zilele de 1, 2 și 3 iunie la Sala Mare din cadrul Operei Comice pentru Copii.
Printre evenimentele și activitățile cu care festivalul vine în întâmpinarea publicului se numără un târg educațional cu 80 de expozanți, workshopuri și ateliere creative, jocuri și concursuri, dar și spectacole în aer liber. Cei prezenți vor putea descoperi și un colț de citit povești unde vedete și artiști le vor citi celor mici povești zilnic între orele 16 și 18. Printre aceștia se numără Paula Seling, Margareta Pâslaru, Teodora Buciu, dar și campioana olimpică, mondială și europeană la spadă Loredana Dinu.
De asemenea copiii se vor putea bucura și de Aventura Parc, unde se vor putea cățăra, vor putea escalada și participa la campionate de public speaking, șah, kendama, Quoridor sau King Domino. Vor avea acces de asemenea la o zonă cu zeci de fluturi vii, din diferite specii, la 4 acvarii cu pești, la un tobogan gonflabil, o piscină cu bile, precum și un balon cu aer cald.
Așadar, nu doar de 1 iunie, nu doar de ziua lor, încercați să la oferiți momente speciale de care, peste ani și ani de zile, își vor aminti cu dragoste și le vor retrăi de fiecare dată când vor avea ocazia de vorbi despre copilăria lor, asa cum am făcut și eu cu acest articol!



Comentarii