Alb, albastru, incognito. Kalimera Santorini! S'agapo!


              My endless love Don,

Mă gândesc la noi, la anii care au trecut, la cei care vor veni dar mai ales la anul acesta. Este un an special ca mulți dintre anii care s-au terminat în cifra 8. Am filmat în 1978 primul meu film de anvergură „Kramer contra Kramer”, pentru care am primit Primul Oscar din cariera mea, pentru ca în 2018 să fiu nominalizată la Oscarul pentru cea mai bună actriță după ce de-a lungul timpului am primit această distincție de trei ori. În 2008, tot un an cu 8, am filmat musicalul atât de drag sufletului meu, „Mama Mia”, dar cel mai mult a contat pentru mine 1978 anul în care mi-ai închiriat apartamentul tău, ne-am cunoscut, ne-am indrăgostit și ne-am casătorit, ca într-un adevărat film hollywoodian.


Au trecut de atunci cei mai frumoși patruzeci de ani pe care și-i poate dori cineva. Avem împreună patru copii minunați, trăim așa cum ne place, departe de agitația și faima Hollywood-ului (oh cât de bine ne simțim în Connecticut), suntem oameni împliniți dar mai presus de toate suntem încă îndrăgostiți. Îndrăgostiți de noi, de viața frumoasă și adevărată, de locuri și oameni care ne iubesc pentru ceea ce suntem cu adevărat nu pentru ceea ce reprezentăm.

Vreau să sărbătorim acești 40 de ani departe de fotografi, departe de reflectoare, să fim doar noi doi pentru o săptămână, să ne bucurăm unul de celălalt, de peisaje frumoase și oameni adevărați. Vreau să-ți ofer întreaga mea atenție, întreaga mea ființă, să ne delectăm cu un răsărit și un apus de soare în liniște, să savurăm un pahar de vin pe o terasă plină de oameni fără ca cineva să ne recunoască.

Știi că în mai vom merge în România, la București, la premiera musicalului Mama Mia. Uitându-mă pe hartă, am văzut că este foarte aproape de țara pe care o iubesc necondiționat. Suntem la doar câteva ore (vreo 2) de Grecia. Și mi-a venit ideea cum am putea să plecăm, departe de lumea dezlănțuită, fără ca cineva să știe (sau bine, poate, doar foarte puțini). Cei din România mi-au recomandat agenția Christian Tour, și am făcut o rezervare de 7 zile în Santorini. Cei care se ocupă de musicalul Mama Mia mi-au spus că  cei care se ocupă de rezervări vacanțe Christian Tour sunt foarte discreți. Dar ca să nu riscăm prea mult am făcut rezervarea pe numele tău, iubitul meu soț Don Gummer, pentru a mai amâna puțin momentul în care ne vor găsi paparazzi.

Am aflat multe despre Santorini, insula vulcanică ca și viețile noastre.Mai mult vin decât apă, mai multe biserici decât case, mai mulți măgări decât bărbați." Astfel își prezintă grecii, cu un zâmbet năstrușnic și un dram de ironie, perla arhipeleagului Cicladelor din Marea Egee, bucata de piatră fierbinte de numai 73 kmp care este (ceea ce a mai rămas din) străvechea Thira. Sau, după cum au botezat-o marinarii medievali venețieni care au trecut pe acolo în secolul XIII, insula Sfintei Irina: Santa Irina. Mai pe scurt, Santorini. Am ales Grecia pentru că seamănă foarte mult cu povestea noastră de iubire: nu poate fi povestită ci doar trăită.


La propunearea celor de la Christian Tour, am ales Hotel Andronis Luxury Suites, cu regim all inclusive. Este un hotel care oferă foarte multă intimitate. Vom zbura cu avionul de la București. Cazarea este fabuloasă. Are tot ce își poate dori cineva: restaurant privat, piscină privată pentru tipul de cameră pe care l-am ales, centru spa (pentru cei de vârsta noastră e deja un „must”) și chiar o mică galerie pentru shopping. Vom putea petrece niste seri liniștite aici.

Și ghici ce? E situat în cea mai frumoasă parte a insulei. În Oia, unde se spune că se poate vedea cel mai frumos asfințit din lume. Oh, Doamne, mi-e dor de Grecia, de oamenii aceia simpli și minunați, cu filozofia lor de viață atât de sănătoasă. Mi-e dor de peisajele acelea nealterate și sălbatice care te fac să simți că timpul are valoare. Mi-e dor de acea pace și tihnă pe care cu greu le mai poți găsi altundeva.

Vom putea merge, eu ascunsă sub pălaria cu boruri largi pe care i-ai făcut-o cadou vara trecută, într-un tur al insulei cu yacht-ul. Într-o dimineața putem merge pe Plaja Neagră atât de specială și să ne pierdem printre turiștii curioși să admire culoarea de cristal a apei. Ochelarii de soare cu rame groase vor fi deghizarea perfectă.


Iar într-o seară, putem degusta un pahar de vin Vinsanto, unul dintre cele mai apreciate vinuri dulci din lume, alături de o salată santorineză, la taverna „No Name”. Ritmurile de buzuki ne vor face să ne detașăm de lumea din jur.

Cu siguranță va trebui să încercăm și o plimbare cu măgărușii. Cine știe când vom mai reveni aici și poate vârsta nu ne va mai permite să ne urcăm pe măgăruși. Știi grecii au o vorbă extrem de adevărată - „nu trăi în trecut, nu te gândi la viitor, bucură-te de prezent”. Lipsa machiajului și poate pielea deja puțin bronzată, mă vor ajuta să mă pierd în mulțime.

Dar să îți spun puțin despre Oia. Am aflat despre ea, în timpul filmărilor din Skopelos, de la Mama Mia. Pitorescul orăşel Oia (sau Ia) aflat în nord-vestul insulei, deopotrivă îndrăgit de artişti şi de turişti, se spune că este chintesenţa insulei Santorini. Case micuţe, albe, cu cupolă sau acoperiş drept, decorate cu bouganvillea și nenumărate biserici întregesc peisajul. Pe lângă acestea, însă, în Oia poți descoperi influenţa veneţiană din Evul Mediu - case largi, cu tavanul înalt, denumite kapetanea, Toate acestea sunt păstrate cu sfinţenie şi conservate prin lege: în Oia, De exemplu, sunt interzişi stâlpii de electricitate, nu se construiesc clădiri noi, iar cele existenţe se renovează anual, după un minuţios plan pus la punct în cele mai mici detalii.


Și sunt convinsă că vom mai avea multe locuri de descoperit. Poate unele nesemnificative pentru alții dar care vor deveni amintiri dragi nouă. În asta constă magia Greciei. Locuri obișnuite, bisericuțe necunoscute, taverne ascunse devin vedetele tale. Santorini și Grecia oriunde te-ai duce este un tărâm contradictoriu îți oferă mai puțin decât te-ai fi așteptat, dar mai mult decât ți-ai fi imaginat vreodată.



Sper că ne vom simți minunat, sub deghizarea unor turiști oarecare. De abia aștept să sărbătorim cei 40 de ani de căsătorie și restul vieții noastre împreună!

Aaaa, să nu uit! Aș vrea să la trimit un cadou celor de Christian Tour, când ne vom întoarce! Știi că îmi place să mulțumesc oamenilor discreți!

Te iubesc până dincolo de răsăritul soarelui din Grecia!

Forever and ever,

Meryl.


Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018

Comentarii