10 idei salvatoare pentru organizarea unei nunți sau unui botez fără stres



Organizarea nunții sau botezului este întotdeauna o sursă de stres pentru cei implicați. Avem locație superbă dar nu avem loc de ring de dans pentru că lista de invitați e prea mare. Am o tema dar nu se potrivește cu locația. Cine se ocupă de împărțitul bomboanelor, luatul florilor, etc? Dacă nu va dansa lumea. Ai mei vor ceva tradițional iar socrii vor o nuntă în aer liber. 

Dacă măcar una din problemele de mai sus îți este cunoscută sau te-ai lovit de ea, atunci acest articol te va ajuta să te organizezi, să scapi de o grămadă de probleme și să te poți bucura și relaxa (cât de cât) în ziua Z.


Oricine are cel puțin o idee despre cum vrea să arate nunta sau botezul copilului său. Dar, de la ideea dezvoltată în mintea fiecăruia de-a lungul timpului și punerea ei în practică e cale foarte lungă sau uneori chiar imposibilă. Așadar Hollywood-ul este pentru ecrane, nunta sau botezul sunt pentru lumea reală.

1. Acesta este primul pas. Nu te agăța cu orice preț de ideea dragă ție. Pot fi și alte idei bune iar evenimentul poate ieși chiar mai bine. De exemplu, decât să vrei să ai o nuntă cu cal alb și calul să fie o mârțoagă, mai bine renunți la cal și închiriezi o limuzină albă. Invitații nu știu ideea ta, dar dacă va ieși prost o vor afla cu siguranță.

2. Începe întotdeauna cu lista de invitați. Ia-o ușor cu rudele apropiate, mai îndepărtate dar obligatorii, prieteni, alte obligații. La sfârșit mai adaugă cam 10% în plus și vei avea un număr aproape de realitate. Acest număr este foarte important. În funcție de el îți poți calcula bugetul (foarte important pentru a știi cât poți adăuga din dorințele tale peste cele obligatorii) și mai important decât bugetul îți poți alege locația.

3. Alegerea locației este esențială. Ea trebuie să fie suficient de mare pentru numărul de invitați, ring de dans și eventual pentru un loc unde invitații se pot retrage la povești. Pe lângă suprafață, locația îți poate da indicii despre tema evenimentului. Nu poți avea un eveniment (nuntă sau botez) cu o temă să zicem tradițională când locația este tapisată cu mătase, are candelabre de cristal și se află într-o clădire clasică. Încearcă să adaptezi dorințele tale la realitatea spațiului și nu invers. Vei vedea că rezultatul poate fi spectaculos.

4. Hotărăște-te de la început dacă vrei să îți mulțumești părinții, socrii, bunicii sau vrei să fie doar pe placul vostru. Odată stabilit acest lucru, mult stres va fi eliminat de pe listă. Evident că va trebui să ții cont și de părerile lor, măcar la nivel de discuție, dar măcar în chestiunile importante stabilește dinainte cum vei face.

5. Încearcă să te limitezi la o singură idee/concept care să se regăsească de la invitații, la locație, la mărturii, la aranjamente și decor și nu exagera în crearea de "momente" artistice. Invitații vin să vă vadă pe voi, vor să poată socializa (majoritatea se știu între ei) și nu vor să ia parte la o emisiune de divertisment. Așa că nu încărca ziua și cu dansatori (eventual o singură pereche pentru maxim 15 minute) și cu trupe de muzică populară și cu DJ și cu trupe de muzică ușoară. 

6. Alege-ți o prietenă, soră, verișoară cu simț organizatoric (adică descurcăreță) cu care te înțelegi foarte bine și care va fi dispusă să îți suporte nervii din acea zi fără să se supere. Explică-i întreg desfășurătorul zilei și roagă-o să fie la dispoziția ta. Sigur vor apărea crize de ultim moment sau lucruri care vor trebui rezolvate pe loc în două locuri diferite.

7. Nu uita să te distrezi. Nu vei mai putea repeta ziua aceea și peste câțiva ani îți va părea rău că te-ai stresat prea mult. 

8. Nu încerca să mulțumești pe toată lumea. Este imposibil și la orice astfel de eveniment se găsesc persoane "binevoitoare" care să îți strice ziua. Nu le lăsa, iar dacă le știi dinainte încearcă pe cât posibil să le eviți.

9. Nu îți strica ziua dacă ceva nu iese chiar cum ți-ai dorit tu sau cum ți-a fost prezentat. Oricum nu mai poți schimba nimic, iar dacă se va citi pe fața ta dezamăgirea sau supărarea atunci invitații își vor da seama că ceva e în neregulă. Altfel ei nu au de unde să știe cum trebuia să arate locația sau că aranjamentele de pe mese trebuiau să aibă trandafiri în loc de lalele.


10. Distrează-te dar nu uita că ești în centrul atenției, Relaxează-te și bucură-te de ziua TA!





Postări populare de pe acest blog

Două mame, două fiice și Mamma mia 2!

Multiplă campioană, adolescentă de excepție - Povestea Adelei Stanciu

Bicicletă, trotinetă, nu contează, doar electrică să fie!