Dacă Dumnezeu nu ar fi creat femeia, nu ar fi creat nici florile - Oscar Wilde

Florile sunt ca și femeile. Fine, delicate, dar foarte rezistente, colorate, sofisticate îți atrag privirea chiar dacă nu le cauți în mod special, răspândesc emoții prin parfumul lor și schimbă totul în jur atunci când se află într-o încăpere.

Am avut norocul, sa mă nasc într-o familie în care eticheta, bunele maniere și pot spune aerul caselor boierești de altă dată (în care florile erau la mare preț) făceau parte din viața noastră de zi cu zi. Bunica mea (din partea tatălui) era responsabilă de toate acestea și îmi plăceau nespus de mult după-amiezele în care se îmbrăca elegant, își lua poșeta, pălăria, mănușile de macrame și nelipsitul buchet de flori și pleca în vizite la prietene, de unde se întorcea de obicei cu alte flori. Liliacul pe care îl primea de la o prietenă vecină cu noi, aranjat în vaza aceea transparentă mov - albastră îmi va rămâne tot timpul ca o amintire dragă. Si acum, de câte ori vreau să o simt aproape pe bunica mea, intru pe site-ul Interflora România, cea mai dragă mie, florărie online.


De ce mi-e așa de dragă Interflora Romania? Pentru că acum pot să-i trimit surorii mele, care e plecată de ceva timp din țară, flori, în 24 de ore, ori de câte ori mă apucă dorul de ea. Pentru că deși vorbim destul de des și ne vedem ori de câte ori este posibil (dar cel puțin o dată pe an), sunt momentele acelea când îmi zboară gândul la ea sau când vreau să îi fac o mică surpriză. Și pentru că v-am spus că bunicii îi plăcea liliacul, trebuie să vă dezvălui că surorii mele îi plac orhideele Seamănă cu ea, ușor misterioase, sofisticate dar de care te îndrăgostești iremediabil.

Și pentru că amândouă avem o aplecare spre legende și zei, am zis că Interflora International nu a apărut în viața noastră întâmplător. Ce legătura are aceasta cu zeii? Păi, logoul Interflora, Omul Mercur, este cunoscut ca simbol al livrării de flori în toată lumea şi mesager al emoţiilor dăruite de cei care aleg să trimită flori prin Interflora 


Dar Interflora nu mă ajută doar cu flori trimise peste hotare. Mama mea, o buna cunoscătoare a plantelor și florilor și de la care am moștenit (pe lângă multe altele) pasiunea pentru grădinărit și flori este născută la începutul lunii februarie, când știm cu toții cum este vremea de geroasă și cu zăpadă, adică aproape imposibil de cutreierat orașul în căutarea unui buchet de frezii deosebit. Freziile sunt preferatele mamei și de câte ori vreau să-i dăruiesc flori, caut aranjamente cu frezii. Și atunci evident ajung la flori online, adică la Interflora Romania.

Buchetele lor de frezii mă surprind întotdeauna. Anul acesta au arătat așa  Ce părere aveți? Mamei mele i-au placut tare mult.



Și pentru că eu cred ca obiceiurile frumoase și emoțiile pozitive și puternice trebuie duse mai departe, încerc împreună cu soțul meu să transmitem dragostea pentru flori și frumos fiicei noastre. Deși are doar 10 ani, apreciază buchetele și aranjamentele care transmit o poveste. De multe ori, mă roagă să intrăm pe pagina de la Interflora Romania să vadă "ce mai e nou". Chiar zilele trecute, căutând o surpriză florală pentru 8 Martie, și-a adus aminte de primul aranjament găsit pe pagina de facebook a companiei și mi-a spus: Mami eu vreau să îți dau flori în fiecare zi, nu doar de 8 Martie! Pentru mine ești cea mai importantă în fiecare zi, nu doar acum.. Oare poți să comanzi flori în fiecare zi? Nu am putut răspunde pe loc. Un fluturaș bătea din aripi diafan dar puternic în același timp în sufletul meu încercând să iasă sub forma unor lacrimi, unui zâmbet și unei emoții de care doar femeile și florile sunt capabile.



În loc de încheiere

Alături de mine am avut întotdeauna femei inteligente, puternice și de la care am avut multe de învățat. Pentru că nu pot scrie despre toate, deși mi-aș dori, doresc măcar să le enumăr: Bunica din partea mamei care mi-a transmis pasiunea pentru limba franceză, nașa și mătușa Delia, mătușile Alma, Doly, Elena,  soacra mea Chira de la care am învățat ce înseamnă să pui familia mai presus de orice, Mirela - cumnata mea, Chira - nașa de căsătorie și botez a fetiței noastre, verișoarele Anca, Gabi, Ioana, Ruxandra; Karen Fogg și Angela Cristea cu care am avut onoarea să lucrez, colegele și prietenele mele de o viață: Ioana (o învingătoare), Ana, Bela, Dana, Cristina, Anca, Roxana. Vă mulțumesc tuturor pentru că v-am cunoscut!



Articol scris pentru Spring Super Blog 2018

Comentarii