3 circuite turistice, 2 continente, 1 singura zi!

Christian Tour
Nu credeți? Nici mie nu mi-a venit să cred că pot accepta o asemenea provocare. Și ca să fiu cinstită până la capăt nu a fost nici măcar o zi, ci doar 5 ore. Nu, nu vă îngrijorați, nu m-am transformat în globe-trotter, ci doar am acceptat o provocare.
Prietenii mei de încredere de la Christian Tour, au aflat că am un blog adresat tinerilor (la minte sau dupa buletin) și s-au gândit să mă pună la încercare. Să demonstrez că poți rămâne tânăr și să accepți provocări chiar dacă în pașaportul tău anul de naștere este mai mic de 1975.
Asadar, am la dispoziție 5 ore, pentru a mă documenta, a face bagajele și a ajunge la aeroport pentru o super călătorie (detalii imediat). Organizată din fire, împart din start timpul: 2 ore pentru documentare, 2 ore pentru împachetat, 1 oră drumul până la aeroport (sper să nu fiu prea optimistă).
Din experiența de viață și călătorii acumulată, trei lucruri sunt importante când pleci într-o călătorie: cât stai, cum e vremea la destinații, ce e de văzut si de experimentat acolo unde ajungi. Luând-o în ordine aș avea de stat (țineți-vă bine și nu mă invidiați - puteți merge și voi oricând dacă alegeți circuite Christian Tour ): 8 zile în Italia, pentru a descoperi Farmecul Umbriei, 9 zile în Iordania (da, e liniște acolo, nu trebuie să vă îngrijorați) pentru a da cu nasul de  Iordania Experience și alte 9 zile în Țara Soarelui Răsare. Cam frumos nu-i așa? Nu pot fi ratate astfel de experiențe inedite!
În total, 9+9+8 fac, fac (cum ar zice copila mea), exact 26 de zile!
Pașii următori și trebuie să mă grăbesc un pic, pentru că timpul din păcate nu stă pe loc, cum e vremea, ce vreau să văd și evident ce vreau să mănânc bun și tradițional Știți vorba aceea: cel mai bine cunoști o țară după mâncare și tradiții.
Să începem deci cu ce îmi e mai familiar: Italia, Umbria. 
Circuitul propus de Christian Tour mi-a stârnit de la început curiozitatea: Farmecul Umbriei! Am auzit prea puține despre această regiune, deși am trecut de la nord la sud și de la est la vest prin ea. Este regiunea deluroasa si verde din mijlocul Italiei, cu o climă blândă (la fix pentru o primăvara timpurie) ce scaldă orașele Perugia (reședința regiunii), Assisi, Tivoli, Narni, Spoleto, Orvieto. Dar pentru că toate drumurile duc la Roma, voi începe călătoria acolo, urmând apoi Vaticanul și rând pe rând orășelele cochete, pline de arhitectură dantelată și de dolce vita! Assisi, orașul franciscanilor și a caselor rozalii, al doilea oraș pentru pelerinaje din Italia va fi cu siguranță piesa de rezistență a acestei experiențe unice.

Assisi
Programul circuitului Farmecul Umbriei e foarte bine realizat și atinge toate punctele esențiale pe care mi-aș dori să le vizitez. Ce aș vrea în plus este să degust în orice fel de formă celebrele trufe cu care regiunea Umbria se mândrește si bineînțeles faimoasa ciocolată Perugina.
Dar pentru ca timpul zboară și deja 30 de minute din timpul alocat cercetării au zburat mai repede decăt mi-aș fi dorit, am trecut la cea de a doua destinație, total necunoscută mie: Iordania.
Singurul lucru pe car îl știam despre Iordania, era acela că are una dintre cele mai frumoase regine, Regina Rania, una dintre cele mai influente 100 de personalități ale lumii.
Răsfoind internetul am descoperit că Iordania este un melanj de culturi - elenă, romană, arabă și asiatică (doar se află în Asia, Orientul Mijlociu) și se consideră "vecinul gospodar dintr-un bloc de scandalagii".
Regina Rania -www. perfecte.ro

Templul Hercule - Amman - Christian Tour
Traseul Iordania Experience, include în mod evident marile atracții ale acestei țări: în Amman (capitala Iordaniei, numită in perioada elenă Philadelphia) de exemplu, vom face turul panoramic al orașului și vom vizita pe lăngă multe altele, unul dintre cele mai mari amfiteatre romane, vom merge apoi la Petra, capitala regatului Nabateenilor, la Wadi Rum și Agaba și ne vom bucura de peisajl superb de la Marea Moartă. În tot acest parcurs, trebuie să încerc vestitele mezze  - aperitive multe și variate ce îți deschid apetitul pentru alte feluri de mâncare tradiționala, cum ar fi mansaf - un miel la cuptor umplut cu diverse arome orientale, orez și sos de iaurt. Trebuie să-l încerc pentru că seamănă ca și rețetă cu un preparat aromân delicios - ianomati..


Mănăstire - Petra
Valea Lunii - Wadi Rum
Cred că cel mai spectaculos loc va fi Valea Lunii - Wadi Rum, casa beduinilor și a celui mai înalt vârf muntos iordanian - Um Dami (1840 metri) de pe care într-o zi senină se pot vedea Marea Roșie si granița cu Arabia Saudită.


Și iată că, după mai bine de o oră ajung să mă documentez despre ce-a de-a treia experiență unică - Țara Soarelui Răsare- Japonia. Aici lucrurile sunt ceva mai simple în ce privește căutarea de informații dar la fel de spectaculoase în ce privește ineditul și frumusețea locurilor și a culturii.
Japonia - 9 zile și 6 orașe. Japonia, țara cireșilor înfloriți, a samurailor și gheișelor, a împăraților, țara sushi-ului și de ce nu, țara lui Issey Miyake ni se va dezvălui cu orașe precum Tokyo, Nikko, Hakone, Kyoto, Nara și Osaka.
Cireși înfloriți - Tokyo - Christian Tour

Lacul Ashi - lângă Muntele Fuji
Mi-e greu să ales, având în vedere că va fi primul meu contact cu lumea asiatică, care să fie punctul central, locul pe care nu aș vrea să-l ratez în această călătorie. Acum aș zice Muntele Fuji și Lacul Ashi, dar sunt convinsă că voi descoperi multe alte locuri inedite și că voi avea parte de experiențe unice. Ceea ce știu sigur este că vreau să încerc mâncăruri tradiționale asezonate cu sos de soia, wasabi, yuzu sau ghimbir și nu vreau să ratez pentru nimic în lume o ceremonie a ceaiului.
Pentru că a venit vorba de ceai, mă uit la ceas, timpul a zburat. Mă apuc de bagaje și pun lucruri comode, 2-3 mai elegante, nu groase (temperaturile vor fi destul de ridicate), ceva de ploaie, încălțăminte comodă, nu uit medicamente și cosmetice, pașaport (era să-l uit obișnuită în ultimul timp cu Cartea de Identitate), carnetul de conducere (pentru orice eventualitate), o carte bună (pentru avion), telefon, încărcător și căști. 
Îmi fac o cafea, strâng puțin înainte de a pleca și mă uit din nou la ceas. Mai am 1 oră și 15 minute până la plecare.
Mă îmbrac, mă fardez și înainte de a ieși pe ușă, arunc o privire în oglindă: un zâmbet mic, victorios în colțul gurii. Am reușit - am făcut față provocării! Mă simt ca la 20 de ani (fără griji dar nu chiar fără bani): gata de experiențe unice în întreaga lume! 
Mulțumesc Christian Tour și SuperBlog (care mi-au oferit șansa de a scrie acest articol pentru concursul Spring SuperBlog - 2018)!


Comentarii