Teeneri si Piete

M-am trezit de dimineata cu un gand: fiecare generatie de adolescenti isi are piata ei, in care sa isi strige nemultumirile, sa-si revendice drepturile sau sa-si impartaseasca bucuria.
Indiferent de "pietele virtuale", numite retele de socializare, atunci cand energia, buna sau rea, atinge un anumit prag, adolescentii si tinerii in special, dar si cei care, desi au trecut in alte categorii de varsta, simt ca trebuie sa se exprime, se aduna in piete.
Acum aproape 28 de ani, generatia parintilor nostri si unii dintre noi (tinerii de atunci), au iesit in piete la Revolutie. Locul in care pe vreamea comunistilor studentii de la Universitate dar nu numai, se duceau la o bere, "La Cina", a primit in urma miscarilor din Decembrie 1989, numele de "Piata Revolutiei". Daca a fost sau nu Revolutie, inca nu a fost stabilit.
Ne-am strans apoi in Piata Universitatii! A devenit un simbol al libertatii de gandire si exprimare a tinerilor, desi acolo nu au fost doar studenti! Am incercat, cu entuziasmul si candoarea pe care doar varsta ti le pot da, sa schimbam mentalitati. Am reusit intr-o mica masura dar cu mari sacrificii.
Piata Constitutiei am pastrat-o in mare parte pentru lucruri frumoase si dragi tinerilor: concerte, concursuri si evenimente sportive! Am incercat parca sa schimbam, fara sa ne dam seama, energia acelui loc. Sa il facem mai bun, mai primitor. Daca am reusit sau nu, va las sa trageti singuri concluziile.
Generatia tanara de azi, si cei care am ajuns in categoria "parintii generatiei facebook", avem Piata Victoriei. Prima Piata cu o denumire optimista! Cu o denumire care nu lasa loc de echivoc. O victorie e o victorie! A cui, pentru ce, inca nu putem sa stim! Depinde de tinerii de azi si de noi cei care am avut atatea piete!

Comentarii