Sa moara si capra vecinului

Acest proverb romanesc, este chintesenta educatiei pe care o dam copiilor nostri. Sa nu ziceti ca nu este asa. De cate ori nu ati auzit urmatoarele replici: "de unde are tacs-u bani sa ia asa o bicicleta? Lasa ca o sa iti iau si tie una" (chiar daca pentru acest lucru facem un mic credit la banca), sau mai tarziu in scoala "'Cat a luat X la test? A sigur i-a dus maica-sa ceva profesoarei sau are pile la directoare. Nu are cum sa stie mai bine".
Acest spirit de invidie, de tipul "daca eu nu am sau nu pot, atunci el de ce are sau poate" si "eu trebuie sa fiu cel mai tare din parcare", este omniprezent in viata copiilor nostri. Le inoculam acest sentiment, poate de multe ori fara sa ne mai dam seama, pentru ca este deja parte intrinseca a fiintelor noastre, inca de la primele cuvinte rostite si primele contacte sociale. Si astfel o noua generatie bazata pe invidia semenului de langa tine ia nastere sub ochii nostri si ce e mai rau cu sprijinul nostru.
Iar rezultatele nu intarzie sa apara si le intalnim la tot pasul. "Vreau si eu telefon ca al lui Andrei"(nu pentru ca imi place foarte mult, ci pentru ca are x,y,z coleg sau prieten) sau "Voi de ce nu aveti atatia bani ca parintii lui X?".
Ar trebui sa ne oprim putin din goana de a ocupa un loc fruntas in intrecerea "Sunt cel mai cel dintre toti", sa gasim raspunsuri cinstite, logice, de bun-simt si sa le explicam copiilor ca nu conteaza ce are altcineva ci este ESENTIAL ce iti doresti si ai tu nevoie cu adevarat.
Daca am face acest pas, o prima caramida ar fi pusa in construirea unei generatii care se va baza pe propriile dorinte si aspiratii si nu "pe capra vecinului".  

Comentarii